Jo

El meu nom és Andrea, barcelonina renegada. Actualment, estudiant d’Història de l’Art.

Primerament, m’agradaria exposar les raons per les quals he decidit anomenar al meu blog La Histèrica Tafanera. Representa una acció que necessito  dur a terme com a acte reivindicatiu, un acte que defineix el meu pensament i que vull mostrar-vos.

Histèrica i Tafanera són dos mots amb connotació patriarcal, i justament aquesta és la raó per la qual les he escollit. I també, el perquè vull transformar-les.

El curs passat  a classe de Teoria de l’Art, vaig tenir el plaer de comptar amb una docent feminista. Aquest fer no és inusual en una carrera com Història de l’Art, tot i així per a mi va suposar un impacte que em va permetre obrir els ulls i poder palpar en el meu dia a dia, la nostra condició com a dones i homes convivint socialment.

Una classe en concret la recordaré tota la vida. Ella ens parlava, en el context de la psicoanàlisi com a mètode analític de l’art, de les pràctiques psiquiàtriques anteriors a l’intervenció de Freud, sobretot en el camp de les patologies psíquiques diagnosticades en dones. La paraula Histèria, ens va dir, va ser aplicada en dones amb afeccions nervioses i depressions de cavall. Dones que van viure humiliacions i maltractes tals com masturbacions en públic en nom de l’estudi acadèmic, o operacions d’extraccions de l’úter com a pràctica habitual de tractament, les histerectomies.  Dones  maltractades en nom de la ciència a mans d’una societat patriarcal que entén a la dona com a ésser diferent i per tan, hostil.

D’altra banda, el segon adjectiu que trobem és la paraula tafanera. Aquesta paraula té més números per fer-nos brollar una somriure lleu i divertit. Tafanera és un d’aquells adjectius que va néixer sense el seu símil masculí, una d’aquelles paraules que pretenia mantenir a la dona dins d’una gàbia de pràctiques i idees solament femenines, però no hem d’oblidar, una feminitat patriarcal.

Aquestes dues paraules necessiten canviar la seva connotació.

No pretenc que se les emporti el vent.

Vull que es recordi el seu origen.

La meva intenció utilitzant-les com a nom del meu blog és reivindicar-les amb la meva pròpia significació. De la mateixa manera que crec que la feminitat encara ha de ser nostra, pretenc capgirar l’aportació de la meva feminitat en la paraula histèria i en la paraula tafanera.  Per a mi, histèria serà la representació de la meva passió. Tafanera, el caràcter de la meva curiositat.

Així doncs, el blog La Histèrica Tafanera busca mostrar les meves passions i tanmateix, les curiositats del meu entorn.  El Feminisme, el món rural, la història, l’art, el muntanyisme…

rosie+river+with+no+color

Mai tornaré a tancar els ulls.

Anuncis

Deixa un comentari

